Põhja-Eesti regionaalse kriisikomisjoni hädaolukorra lahendamise juhtimisstruktuuri optimeerimise ettepanekud
Abstract
Aastal 2009 võeti Riigikogus vastu hädaolukorra seadus, mille tulemusena loodi Põhja-
Eesti regionaalne kriisikomisjon. Tegemist on täiesti uue ametkondadevahelise
komisjoniga Eesti õigusruumis ning vastutab kriisireguleerimise eest oma territooriumil.
Seega on oluline, et Põhja-Eesti regionaalne kriisikomisjon tagaks hädaolukordade
lahendamse tõhusalt. Lõputöö eesmärgiks oli analüüsida kriisikomisjoni
juhtimisstruktuuri, välja selgitada tööülesanded ja nende täitmise võimekus ning teha
ettepanekuid hädaolukorra lahendamise juhtimisstruktuuri optimeerimiseks. Eesmärgini
jõudmiseks uuriti Eesti siseriiklikke seadusi ja määrusi, eesti ja võõrkeelset erialast
kirjandust ning viidi läbi hädaolukorra lahendamist puudutav uuring.
Uurimusmeetoditest kasutati dokumendianalüüsi ja intervjuud.
Description
Sissejuhatus ; 1.Hädaolukorra lahendamise juhtimise põhialused ; 1.1.Juhtimise eesmärk ja ülesanded ; 1.2.Üldnõuded juhtimisstruktuurile ; 1.3.Juhtimisstruktuuride erinevad koosseisud ; 2.Hädaolukorra seadusest tuleneva Põhja-Eesti regionaalse kriisikomisjoni juhtimisstruktuuri analüüs ; 2.1.Põhja-Eesti regionaalse kriisikomisjoni ülesanded ; 2.1.1.Põhja-Eesti regionaalse kriisikomisjoni ülesanded tavaolukorras ; 2.1.2.Põhja-Eesti regionaalse kriisikomisjoni ülesanded hädaolukorras ; 2.1.3.Põhja-Eesti regionaalse kriisikomisjoni ülesanded eriolukorras ; 2.2.Põhja-Eesti regionaalse kriisikomisjoni juhtimisstruktuuri võimekus ; 2.2.1.Põhja-Eesti regionaalsete hädaolukordade lahendamise juhtimise struktuurskeem ; 2.2.2.Seadusest tuleneva juhtimisstruktuuri tugevad ja nõrgad küljed ; 3.Juhtimisstruktuuri optimeerimise ettepanekud ; 3.1.Põhja-Eesti regionaalse kriisikomisjoni optimeeritud juhtimisstruktuur ; 3.1.1.Põhja-Eesti regionaalse kriisikomisjoni juhtimisstruktuuri toimimine tavaolukorras ; 3.1.2.Põhja-Eesti regionaalse kriisikomisjoni juhtimisstruktuuri toimimine hädaolukorras ; 3.1.3.Põhja-Eesti regionaalse kriisikomisjoni juhtimisstruktuuri toimimine eriolukorras ; 3.2.Juhtimisstruktuuri koostöö KOV-de ja Harjumaa kriisikomisjoniga ; Kokkuvõte